Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie jest wieloetapowym procesem, na który składa się regularność publikacji, liczne linki wewnętrzne, pozwalające odsyłać konsumentów do poszczególnych kategorii czy produktów, bardzo dobrym rozwiązaniem jest publikowanie także wewnętrznych artykułów, które będą nieść wartościowe informacje, a z drugiej zaś strony odsyłać do produktów, jakie można nabyć dzięki naszej witrynie. Proces budowania odpowiedniej pozycji strony nieco potrwa, natomiast efekty, jakie dzięki temu możemy osiągnąć są bardzo obiecujące. Dlatego też tak wiele firm chcąc zaistnieć w sieci, wyróżnić się na tle konkurencji nie tylko wysoką jakością obsługi, czy bogatym asortymentem, stawia przede wszystkim na zwiększenie swojej widoczności w sieci, marketing i reklamę. Dzięki tym kluczowym elementom pozyskiwanie potencjalnych, nowych konsumentów stanie się znacznie łatwiejsze. Zarówno pozycjonowanie strony lokalnie, jak i na szerszą skalę są istotne przy budowaniu świadomości klientów na nasz temat.